پکیج آموزشی درس تکنولوژی بازرسی جوش

بازرسی جوش به منظور کنترل دقیق قطعات جوشکاری شده و برای حصول اطمینان از صحت انجام جوشکاری بر مبنای استانداردها و دستورالعمل های مشخص روی اتصالات جوش شده انجام می شود که این بررسی ها از جمله وظایف یک بازرس جوش است. در واقع می توان گفت فرآیند های جوشکاری مانند دیگر پروسه های صنعتی دارای اصول و استاندارد های مشخصی می باشد. سازه های جوش شده در مراحل مختلف کار و همچنین در خاتمه جوشکاری نیازمند بازرسی هستند.

برای اطمینان یافتن از حصول کیفیت قابل قبول و مناسب در قطعات مختلف جوش شده، لازم است دستورالعمل های مربوط به جوشکاری به خوبی اجرا شوند.جوشکاری یکی از روشهای تولید می‌باشد. هدف آن اتصال دائمی مواد مهندسی (فلز، سرامیک، پلیمر، کامپوزیت) به یکدیگر است به گونه‌ای که خواص اتصال برابر خواص ماده پایه باشد. دسته‌ای از فرآیندهای جوشکاری هستند که در آنها، عمل جوشکاری بدون ذوب شدن لبه‌ها انجام می‌شود. در واقع لبه‌ها تحت فشار با حرارت یا بدون حرارت در همدیگر له می‌شوند.

فرآیندهای این گروه عبارت‌اند از: جوشکای اصطکاکی – جوشکاری نفوذی ـ جوشکاری با امواج مافوق صوت. جوشکاری همچنین یکی از فرایندهای اتصال دائمی قطعات ( فلزی یا غیرفلزی )، به روش ذوبی یا غیر ذوبی، با بکارگیری یا بدون بکارگیری فشار، با استفاده یا بدون استفاده از ماده پرکننده می‌باشد.

به دلیل اهمیت این موضوع، این پکیج آموزشی تهیه شده و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. در ادامه میتوانید نسبت به خرید و دانلود این پکیج اقدام کنید.

       

رمز فایل : www.bucpme.ir



[ جمعه 07 خرداد 1400 ] [ 16:30 ] [ محمد حیاتی زیارتی ]

مطالب مرتبط